Practice make perfect- teruskan melukis dan perbaiki

Nasihat daripada otai yang menghasilkan komik, praktis setiap hari. Hari-hari mesti melukis. So aku pun teruskan aktiviti melukis. Melukis komik ini merupakan satu pengalaman baru untuk aku.



Ya la. Untuk permulaan ini aku perlu melakukan dari proses idea, menulis cerita. Lepas itu, melukis. Proses editing dan masukkan dialog. Semuanya mengambil masa.

Sebab itu disarankan bekerja dalam satu team. Seorang menulis cerita, seorang melukis, seorang membuat inking dan lain-lain lagi. Semua kerja-kerja ini diagihkan supaya komik dapat disiapkan mengikut deadline yang ditetapkan. Yang penting, produktiviti dapat ditingkatkan.

Aku masih lagi menyiapkan komik ' Aku budak kelas belakang'. Komik ini merupakan komik pertama aku. Kenapa 'Aku budak kelas belakang'? Sebabnya, aku nak kongsikan mengenai budak yang gagal di sekolah, namun akhirnya berjaya dalam hidup. 

Okey disini dahulu untuk post ini.chow!!!

No comments:

Post a Comment