Memek muka yang menghidupkan jalan cerita komik

sebagai seorang pelukis komik, memek muka memang salah satu perkara yang perlu dikuasai. Memek muka ini boleh membangkitkan rasa seronok untuk membaca, membawa mood gembira,terkejut, sedih dan sebagainya.

Ada berbagai style memek muka yang boleh dilukis. Tanpa memek muka ni, kita akan rasa komik yang dihasilkan hambar, tiada emosi dan sentiasa serius sepanjang masa. Untuk menghasilkan memek muka yang cantik dan berfungsi baik untuk membangkitkan feel, kita boleh ambil daripada rujukan komik lagi.



Diatas, antara memek muka yang saya lukis berdasarkan rujukan komik yang saya baca.


Sekarang ini, saya telah memperbanyakkan style lukisan saya supaya pembaca boleh menjiwai watak-watak komik yang dipersembahkan. Saya masih lagi merancang jalan cerita komik yang mampu melekat dihati pembaca. Harapan saya bila pembaca membaca komik yang saya hasilkan, mereka tersenyum dan sentiasa ingin membaca hasil karya saya tanpa jemu. Amin

No comments:

Post a Comment